donderdag 11 december 2014

Too Faced Chocolate Bar Palette + Look


Spuit 11 hier! Ik ben eindelijk trotste eigenaresse van de Too Faced Chocolate Bar!
Op Black Friday zag ik dat deze beauty voor €35,- werd verkocht op Beautybay.com. 
Toen moest ik hem toch hebben, want ik heb er zulke lovende verhalen over gehoord.
Benieuwd wat ik er van vind en naar de look ? Lees dan snel verder!  




M'n hart maakte even een sprongetje toen eindelijk de bel ging en de postbode dit leuke cadeautje kwam brengen. Zeg nou zelf, de verpakking is al prachtig, maar daar staat Too Faced wel bekend om.


Het palette zelf zit heel leuk verpakt in een chocolade reep. 
Het doosje gaat trouwens heel makkelijk open door een magnetische sluiting.


Hoe mooi zijn deze kleuren! Je kan er hele gewaagde looks mee maken, maar ook genoeg everyday looks. Perfect palette om elke dag naar te grijpen vinden jullie ook niet ? Het palette bestaat uit 16 kleuren, waarvan een aantal matte en een aantal shimmer.


En waarom heet het nou het Chocolate Bar palette ? Omdat het gemaakt is van 100% Cocoa!
Ja hij is dus een soort van van chocolade. Echt een musthave voor alle chocolade liefhebbers. Hij ruikt dus ook echt naar chocolade. Hmmmm!


De namen zijn super leuk! Daar krijg je gelijk trek van. Het enige nadeel is dat de namen alleen op het folietje zijn gedrukt en niet op het palette zelf. Dus je als je die kwijt raakt heb je geen idee meer hoe ze heten. Dit is meer een probleem voor beauty bloggers hoor! 


Tijd voor de swatches. Ik doe ze op volgorde van links naar rechts en van boven naar onder. 


De pigmentatie is zoals je ziet prima in orde! White chocolate lijkt slecht gepigmenteerd, maar dat is hij niet. Hij is gewoon de zelfde kleur als m'n huid. Tijdens het swatchen komt de chocolade geur je echt te gemoed.  Mijn favorieten van deze rij zijn : Salted Caramel ( perfect voor the crease ), Marzipan en Creme brulee. 


Hier geld het zelfde swatch systeem haha.


Ook hier is de pigmentatie prima in orde. Sommige had ik wel iets gepigmenteerder willen zien, zoals Black Forest Truffle en Candied Violet. Maar die zullen prima op je ogen eruit zien als je hem op NYX Milk aanbrengt. M'n Favorieten hier zijn : Milk Chocolate, Amaretto en Cherry Cordial. 


Dit is het palette na het swatchen, zoals je ziet zijn sommige heel creamy. 
Dit zijn vooral de schimmer kleuren. De matte kleuren voelen wat ruwer aan, maar daar is prima mee te werken.


De look! Ik heb even uit m'n comfort zone gegaan en voor een paarse look gegaan.
Hiervoor heb ik Candied violet aangebracht over NYX Milk. Zo zie je maar weer dat die kleur op het ooglid echt perfect is. De glitters zijn ook zo mooi! 

Ik denk dat je wel uit deze review kan afleiden dat ik dit palette echt geweldig vind! 
Het palette is nu weer voor zo'n 45 euro te krijgen op beautybay.com. Sinds kort is er ook een Chocolate Bar 2 uit en ik hoop dat deze ook heel snel van mij zal zijn.

Q: Wat is jullie favoriete palette ? 



9 opmerkingen:

  1. Oei zit er goed uit! Ik wil hem ook hebben!
    Hij zal wel super lekker ruiken.

    Kus,
    www.shoeaholicandmore.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel erg mooi, toffe look!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie look, die zou ik zelf niet kunnen bedenken' ik ga hem zeker maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie dan vast wel een foto verschijnen op Instagram <3

      Verwijderen
  4. Heel mooi kim. Ik heb wel eens op de haagse markt de dupe versie gezien. Daar heb je trouwens heel veel dupes.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3