donderdag 4 december 2014

Healthy Snacks!


Een keertje niet een blogpost over beauty, maar over food! En niet zomaar food, nee healthy food. 
Oke, op het beetje pindakaas na is het gezond haha. Dit recept zag ik bij foodgloss, maar omdat ik heb het een beetje aangepast naar mijn smaak. En nu is dit sinds een paar dagen helemaal m'n favoriete snack en wilde ik met jullie delen hoe dit is gelukt. Want als je zo hard aan het sporten ben heb je af en toe best trek in iets van chocolade of gewoon iets zoets. Dit is dan een prima oplossing! 





Wat heb je nodig ? 

- Een handje vol dadels
- Zo'n 6 Pecan nootjes
- 3 Thee lepels pindakaas (Kan ook notenpasta als gezondere vervanger gebruiken)
- Kokos rasp
- Een blender/hakmolen


Het is een heel makkelijk recept, want je gooit alles behalve de kokos in de hakmolen en blenden maar. Als je een kleine hakmolen hebt moet je dit even in twee delen doen. Je blend dit net zo lang tot je een soort deeg krijgt waar je bolletjes van kan maken. Dit is vrij kleverig en om dit minder kleverig te maken rol je het daarna door de kokos rasp heen. 
Dit geeft niet alleen een leuk effect, maar is ook erg lekker! 


Deze balletjes heb ik nog een extra chocolade tintje gegeven. Want je kan er veel varianten van maken. Bijvoorbeeld met cocoa poeder ( wat ik er nu een beetje doorheen heb gedaan ) of met koek kruiden om het een beetje op een zacht kruidnootje te laten lijken!


Uiteindelijk moet het eruit zien als een lekker bonbonnetje ! 
Ik ben heel benieuwd naar wat voor varianten jullie zouden maken ?

Q: Wat is jullie favoriete healthy snack ?

1 opmerking:

  1. Dit klinkt inderdaad heel makkelijk! En ziet er erg lekker uit :) Als healthy snack maak ik meestal een mugcake met blauwe bessen of banaan en kaneel.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3