dinsdag 27 mei 2014

New in : Kruidvat oogschaduwpenseel + reiniger


Zelf heb ik niet echt professionele make up kwasten. Je zult bij mij niks vinden van Sigma of Mac. Waarom niet ? De prijs ! Ik wil best wat betalen voor een kwastje hoor, maar 20 tot 30 euro gaat mij net even te ver. En met de kwasten van de Hema kan ik ook prima werken. Helaas begin ik wel een beetje in te zien waarom mensen die dure kwasten kopen. Punt 1 : de kwaliteit. Je zal met een dure kwast niet 500 haartjes op je waffel hebben bij aanbrengst. Punt 2 : Het voelt een stuk minder stug aan. Punt 3 : Je hebt veel meer soorten. Vroeger vond ik al die soorten kwasten echt onzin, maar hoe meer ik met make up experimenteer hoe meer ik snap waarvoor al die gekke kwasten zijn.

Ik mistte een goeie kwast die niet zo stug as voor een schaduw aan te brengen in m'n arcade boog. 
Ik zag de PRO: 13 bij Kruidvat liggen en besloot deze + een reiniger mee naar huis te nemen.




De kwast is bedoeld voor in je arcadeboog, maar inmiddels gebruik ik hem voor veel meer. 
Zo kan je makkelijk door de ronde top een highlight aanbrengen in je ooghoeken of onder je wenkbrauwen. Maar ook een schaduw aanbrengen onder je oog ( al is hij daar misschien een beetje te groot voor ). Waar je aan kan zien dat het nog steeds een budget kwast is, is dat de haartjes niet heel netjes zitten. Ze steken hier en daar een beetje uit. Voor de rest ligt de kwast goed in de hand en is hij gelukkig lekker zacht en niet zo onwijs stug. Zoals je op de achterkant kan lezen is de kwast gemaakt van 100 % natuurlijk haar en dit zorgt er natuurlijk voor dat de kwasten lekker zacht zijn.


Daarnaast nam ik de kwasten reiniger mee naar huis. Je hoort volgens mij 1x per week je kwasten schoon te maken. Dit moet voor hygiene, maar ik had het eigenlijk nog nooit gedaan. ( Ja ik weet het , als beautyblogger is dat beetje een fail ) Ik was daarom heel benieuwd hoe schoon ik m'n kwasten nog kreeg. Nou, ik kan je vertellen : Behoorlijk schoon ! Ik had hiervoor wel behoorlijk wat reiniger nodig. Eerst bracht ik het aan op een stukje keukenrol en haalde hier een paar keer m'n kwasten overheen. Later vond ik het makkelijker werken om een beetje in een bakje te doen en daarna af te vegen op een stukje keukenrol. 

Ik vind dat de reiniger de kwasten goed schoonmaakt en als een pluspunt ruiken je kwasten heerlijk zoet! In de reiniger zit behoorlijk wat alcohol ( 30%) en dit helpt alle bacteriƫn te doden. Ik kan dus nu ook zelf aanraden om je kwasten af en toe goed schoon te maken !

De reiniger en kwast kosten allebei €2,99 en dat vind ik een goed budget prijsje !

Hoe vaak maken jullie je kwasten schoon ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het super leuk vinden als jullie een reactie achterlaten ! <3